NL

Moet ik een brm of een lrm binnen een bepaalde tijd afleggen en welke regels moet ik volgen?

Hoewel randonneurstochten geen wedstrijden zijn moeten zij wel binnen een bepaalde tijd worden afgelegd om in aanmerking te komen voor homologatie. Volgende tijdslimieten worden toegepast voor tochten tot 1000 km: BRM

Wil je het nog iets langer ? Ook dat kan. In dat geval spreken we van RM tochten: Randonneurs Mondiaux

Om te vermijden dat het wedstrijden zouden worden zijn er ook minimumtijden voorzien. Je mag dus globaal genomen over de volledige rit niet sneller rijden dan 30 km/uur, rusttijden inbegrepen.

Wat is een SR 600 ?

Een SR600 is een randonneurstocht van 600 km die in 60 uur moet worden afgelegd. Het is een tocht op maat van klimmers want het minimale hoogteverschil dat moet worden overbrugd bedraagt 10.000 hm.

Wat is een flèche nationale/vélocio ?

Een flèche wordt gereden in teams van 3 tot 5 fietsen. Samen, in groep, minimaal 360 kilometer afleggen in 24 uur is de uitdaging. Een pauze mag niet langer zijn dan 2 uren. Alle ploegmaten rijden gezamenlijk het parcours. Elke ploeg is vrij in de keuze van zijn parcours maar het is de bedoeling een zo lang mogelijke afstand af te leggen. Voor de homologatie van een ploeg moeten er minstens 3 fietsen de aankomst bereiken.

Een flèche start op Goede Vrijdag om 12u ’s middags en alle ploegen worden op de plaats van bijeenkomst verwacht op Paaszaterdag om 12u ’s middags.

Wat is een randonneur 5000/10000 ?

Randonneur 5000/10000 zijn twee onderscheidingen die door ACP worden uitgereikt aan randonneurs die binnen een bepaalde tijdsperiode een welbepaald aantal ritten hebben gereden. Meer informatie kan je hier vinden: Randonneur 5000 / 10000

Elk jaar centraliseren we alle laureaten en vragen we de homologatie aan bij de Audax Club Parisien.

Wanneer ontvang ik mijn medaille ?

Medailles worden zo snel mogelijk na de homologatie van een brevet naar je thuisadres opgestuurd. In de regel is dat een paar weken na de BRM.